hits

Har du tatt ferie fra treningen?

For meg er ferien den beste tiden for trening. Du har all verdens av tid og det over flere uker.

I vinter nsket en kompis av meg utfordre meg p maraton. Han ville lpe maraton p vren og jeg p hsten. Mitt argument for lpe p hsten er at det er utfordrende f lpt tilstrekkelig gjennom vinteren uten at det blir mye lping p tredemllen. Snn sett kommer et maratonlp litt brtt p om vren.Hans argument for lpe p vrener at han ikke fr trent gjennom ferien. - En problemstilling jeg aldri har vrt utsatt for...

Her er mine tips til trening i ferien:
Kom deg opp om morgenen!
Det er litt snn: det er godt med alt som er unnagjort.I ferien har man ofte flere enn seg selv ta hensyn til. I tillegg er det ogs planlagt aktiviteter som ikke alltid passer med trening. Uansettgir morgentrening en god start p dagen.

Om du er p hytta eller i sydligere strk med god varme; det er en perfekt start p dagen trene fr frokost. Spis litt banan eller et halvt knekkebrd. Tre p deg joggeskoene og lp deg en tur i den lokale parken, langs vannet eller i skogen. Liker du ikke lpe kan samme trening gjennomfres p sykkel. Svmmebassenget p hotellet kan ogs vre en fin treningsarena fr hordene kommer etter frokost. Har du lyst p en mer sosial treningsform kan tennisbanen p hotellet eller i nromrdet vre en fin treningsarena for hele familien.


Foto: adidas

Har du faste rutiner p styrketrening br du heller ikke ta ferie fra den treningen. Om treningen ikke blir identisk med den du kjrer p treningssenteret, s kan variasjon vre inspirerende og bra for kroppen din. En enkel treningsmatte eller et badehndkle p verandaen eller i hagen og du kan ta sit-ups, armhevninger, planken, rygg- og setevelser. Her er mulighetene mange og en styrkekt trenger ikke ta mer en 20-30 minutter. Kun fantasi og vilje kan holde deg tilbake.

Mitt siste tips for f gjennomfrt treningen tidlig p dagen:
Jeg bestemmer meg kvelden i forveien hva jeg skal trene. Og s legger jeg frem treningsklrne. Da er det bare sette i gang nr du vknet. Og s fornyd man blir med seg selv ved gjennomfrt trening!

Fortsatt god treningssommer!

Hanne

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar