hits

Har du ogs vondt i viljen?

Fr var det lett komme seg p lpetur. Fr var det uproblematisk bli med p styrketrening p Elixia. Fr digget jeg sette meg inn i alt som har med lping gjre. Fr hadde jeg et ml med treningen min. N har jeg hatt vondt i viljen siden januar.

Jeg skal skru tiden tilbake til november/desember 2013, og fortelle en historie om drstokkmila, vondt i viljen, en bihulebetennelse som varte i fire uker og et ublidt mte med et tre. Kanskje kjenner du deg igjen i det som gikk fra en grei lpeform til en rusten p noen uker...

Gjennom hsten fikk jeg trent jevnt og trutt. Lping var lreit og formen grei. Desember er travelt og de sosiale aktivitetene mer frekvent enn hyppigheten p lpeturene. Januar er januar og jeg tenkte mye p at n m jeg komme i gang igjen med treninga. Vips s var det slutten av januar og jeg var sltt ut av en hissig bihulebetennelse. Februar kan kort oppsummeres med antibiotikakur, saltvannspray og slappe tilstander. Mens formen rtnet p sofaen begynte jeg angre p at jeg ikke hadde lpt alle de gangene jeg hadde hatt mulighet i vinter. Lett vre etterpklok nr man ligger der under dyna og fler seg pyton...

En ulykke kommer sjelden alene
Med en bihulebetennelse p hell begynte energinivet ta seg opp. Endelig begynte jeg kjenne p behovet for frisk luft og litt lek igjen. Det ble en snartur til akesenteret p hytta som endte med en kjelke ute av kontroll, krasj i et tre og avlagt urinprve p legevakten med sjekk for indre bldninger. En skikkelig trkk og litt stive hofter ble til gsegang; helt umulig lpe eller g p ski. DET gikk bra tross alt. Men det har n gtt litt over 11 uker og det kan fortsatt vre vondt lpe.



Bosuball, planken og knipevelser
Rehabvelser, rolige turer p ski og korte lpeturer har n blitt til litt lengre og raskere lpeturer. For min del handler det om komme seg ut og trene p det nivet jeg er akkurat n. Heldigvis har jeg hatt treningsflge som har vrt tlmodig. Turene har vrt rolige og mange motbakker har blitt gtt fremfor jogget.



Kanskje du skal avtale med noen som kan gi deg litt ekstra energi? Samtidig vil jeg anbefale ta sm steg og vre fornyd med kortere og roligere kter enn det som er av ypperste kvalitet.

Hvordan finne tilbake til gamle meg?
Forrige uke hadde jeg trening med noen av de ansatte i Nettavisen. Jeg skulle inspirere de, lre de noen enkle knep for lpe enda mer effektivt, og forhpentligvis skape kt motivasjon til lpe mer. Jeg kjrte fra Frognerparken den ettermiddagen og hadde ftt skikkelig pfyll av inspirasjon. For en positiv gjeng! Se ogs link til teknikkvideo her. Kanskje den kan inspirere deg!

N er jeg endelig i gang igjen og begynner kjenne at energien er tilbake. N har jeg lyst p en lpetur og gleder meg til treninga etter jobb. Det har tatt sin tid og komme hit. Og jeg har hatt mye vondt i viljen.. Men forhpentligvis greier jeg holde motivasjonen oppe og nyte av fremgangen fremfor konstatere at formen ikke er det den en gang var.

Kjenner du deg igjen? Ting tar tid, men ekstra motiverende er det den dagen man begynner kjenne at lpeturene gr lettere eller vektene m byttes ut med tyngre vektskiver. St p og benytt hver anledning du har til trene!

God trening!

Hanne
Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar